Regulamin organizacyjny
Szczegóły informacji
Regulamin organizacyjny
Informacja ogłoszona dnia 2014-06-06 12:28:04 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Załącznik
do Zarządzenia nr 19/2016
z dnia 22.11.2016r.
Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy
do Zarządzenia nr 19/2016
z dnia 22.11.2016r.
Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy
Regulamin Organizacyjny
Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy
Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
- Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Bydgoszczy jest wojewódzką samorządową osobą prawną.
- Siedzibą Ośrodka jest miasto Bydgoszcz.
- Terenem działania Ośrodka jest województwo kujawsko-pomorskie.
§ 2.
- Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa zasady realizacji zadań i kierowania Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego (WORD) w Bydgoszczy, strukturę organizacyjną Ośrodka, zasadniczy zakres działania komórek i jednostek organizacyjnych, w zakresie niezbędnym do sprawnej i należytej realizacji nałożonych na Ośrodek obowiązków.
- Ilekroć w dalszych postanowieniach Regulaminu jest mowa o:
- pracodawcy - należy przez to rozumieć Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Bydgoszczy,
- pracownikach - należy przez to rozumieć wszystkich pracowników zatrudnionych w Wojewódzkim w Bydgoszczy na podstawie powołania lub umowy o pracę,
- ośrodku - należy przez to rozumieć Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Bydgoszczy,
- oddziale terenowym - należy przez to rozumieć Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Bydgoszczy - Oddział Terenowy w Inowrocławiu,
- dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy,
- regulaminie - należy przez to rozumieć regulamin organizacyjny WORD w Bydgoszczy.
§ 3.
Ośrodek działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.),
- Zarządzenia nr 25/98 Wojewody Bydgoskiego z dnia 16 marca 1998 w sprawie utworzenia Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy,
- Statutu Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy, stanowiącego załącznik do Uchwały nr XXXII/564/2013 Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego z dnia 25 marca 2013 roku w sprawie nadania nowego Statutu Wojewódzkiemu Ośrodkowi Ruchu Drogowego w Bydgoszczy.
Rozdział II
Zasady kierowania działalnością Ośrodka.
§ 4.
- Dyrektor kieruje działalnością Ośrodka reprezentuje go na zewnątrz i w imieniu Ośrodka samodzielnie dokonuje czynności prawnych.
- Dyrektor ponosi odpowiedzialność służbową za realizację zadań Ośrodka wynikających ze statutu oraz przepisów prawa.
- Inne osoby reprezentują Ośrodek w ramach umocowania udzielonego im przez Dyrektora Ośrodka.
- W czasie nieobecności Dyrektora spowodowanej urlopem wypoczynkowym, chorobą lub inną dłuższą nieobecnością obowiązki i uprawnienia Dyrektora wykonuje Zastępca Dyrektora, z tym, że sprawy kadrowe pozostają w wyłącznej kompetencji Dyrektora, a rozporządzenie prawem lub zaciągnięcie zobowiązań, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartości kwoty 30.000 (trzydzieści tysięcy) złotych wymaga odrębnego umocowania i współdziałania innej wyznaczonej osoby.
§ 5.
- Dyrektor kieruje Ośrodkiem poprzez:
- Zapewnienie właściwej organizacji pracy i funkcjonowania Ośrodka,
- Dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ośrodka i Oddziału,
- Ustalanie planów działalności Ośrodka,
- Zarządzanie mieniem Ośrodka,
- Prowadzenie polityki kadrowej,
- Wydawanie wewnętrznych aktów prawnych obowiązujących w Ośrodku,
- Organizowanie szkoleń dla pracowników Ośrodka,
- Współpracę z Zarządem Województwa Kujawsko – Pomorskiego w zakresie określonym przepisami prawa, a dotyczącym funkcjonowania Ośrodka,
- Współpracę z Marszałkiem Województwa Kujawsko - Pomorskiego w zakresie określonym przepisami prawa, a dotyczącym przeprowadzania egzaminów państwowych.
- Dyrektor Ośrodka działa przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Kierownika Oddziału Terenowego oraz Naczelników Wydziałów.
- Dyrektorowi podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
- Zastępca Dyrektora,
- Główny Księgowy,
- Kierownik Oddziału Terenowego w Inowrocławiu,
- Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego,
- Naczelnik Wydziału Szkoleń i BRD,
- Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu,
- Samodzielne Stanowisko ds. Pracowniczych i Organizacyjnych,
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Informatyki i Telekomunikacji,
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych,
- Radca Prawny,
- Pełnomocnik Dyrektora ds. inwestycji.
- W zakresie kierowania Ośrodkiem Dyrektor stosuje, w zależności od potrzeb, odpowiednie formy przekazywania zadań lub decyzji do realizacji:
- wewnętrzne akty prawne w formie zarządzeń, pism okólnych, decyzji i poleceń służbowych rozsyłanych według rozdzielnika bądź według doraźnych potrzeb,
- pisemne lub ustne polecenia indywidualne kierowane bezpośrednio do Zastępcy Dyrektora, Kierownika Oddziału Terenowego, Naczelników Wydziałów lub pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych.
- Dyrektor Ośrodka może upoważnić pracownika Ośrodka do prowadzenia spraw, w zakresie oznaczonym w upoważnieniu. Odpis upoważnienia składa się do akt osobowych pracownika.
- Dyrektor Ośrodka może udzielić pełnomocnictwa pracownikowi Ośrodka do prowadzenia spraw określonych w pełnomocnictwie.
- Rejestr pełnomocnictw i upoważnień prowadzony jest w sekretariacie Ośrodka.
§ 6.
- Dyrektor może powierzyć obowiązki Zastępcy Dyrektora pracownikowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę.
- Do zadań Zastępcy Dyrektora należy:
- Sprawne kierowanie oraz koordynowanie pracy i przydzielanie zadań podległym pracownikom,
- Sprawowanie nadzoru i bieżącej kontroli nad wykonywaniem zadań przez podległe komórki organizacyjne,
- Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad całością procesu egzaminowania i obsługi klienta w WORD Bydgoszcz i Oddziale Terenowym WORD w Inowrocławiu,
- Informowanie Dyrektora o wynikach podejmowanych działań oraz napotykanych trudnościach w realizacji zadań podległych komórek organizacyjnych,
- Realizacja zadań egzaminatora nadzorującego,
- Zastępowanie Dyrektora Ośrodka w czasie jego nieobecności, na zasadach określonych w § 4 ust. 4 Regulaminu.
- Zastępca Dyrektora, za zgodą Dyrektora Ośrodka może, w razie potrzeby, przeprowadzać egzaminy państwowe na prawo jazdy, w zakresie posiadanych uprawnień.
- Zastępcy Dyrektora podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
- Naczelnik Wydziału Egzaminowania,
- Naczelnik Wydziału Obsługi Klienta.
- Zastępca Dyrektora sprawuje nadzór oraz kontrolę nad informatyczną obsługą procesu egzaminowania i procesu obsługi klienta, przez pracowników Wieloosobowego stanowiska ds. informatyki i telekomunikacji.
Rozdział III
Struktura Organizacyjna Ośrodka.
§ 7.
- Schemat organizacyjny WORD Bydgoszcz określa załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- W Ośrodku funkcjonują niżej wymienione jednostki i komórki organizacyjne, które w trakcie realizacji zadań oraz w pismach stosują następujące symbole:
- Dyrektor Ośrodka – DO,
- Zastępca Dyrektora – DZ,
- Kierownik Oddziału Terenowego w Inowrocławiu – K OTI,
- Główny Księgowy – GK,
- Naczelnik Wydziału Szkoleń i BRD - N WSB,
- Naczelnik Wydziału Egzaminowania - N WE
- Naczelnik Wydziału Obsługi Klienta – N WOK,
- Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego – N WAG,
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych – P OC
- Radca Prawny – RP,
- Oddział Terenowy WORD Inowrocław – OTI
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Egzaminowania
- Egzaminator Nadzorujący
- Egzaminatorzy
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Obsługi Klienta
- Stanowisko ds. Techniczno-Gospodarczych
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Egzaminowania
- Wydział Obsługi Klienta - WOK
- Wydział Egzaminowania – WE
- Egzaminator Nadzorujący
- Egzaminatorzy
- Wydział Szkoleń i BRD – WSB
- Stanowisko ds. BRD
- Stanowisko ds. Szkoleń
- Psycholog
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy – WAG
- Stanowisko ds. Administracyjnych
- Stanowisko ds. Zamówień Publicznych i Systemu Zarządzania Jakością
- Stanowisko ds. Techniczno-Gospodarczych
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Informatyki i Telekomunikacji – IT
- Administrator (ABI, ASI)
- Stanowisko ds. Techniczno - Informatycznych
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Finansowo-Księgowych – FK
- Stanowisko ds. Księgowości
- Stanowisko ds. ekonomiczno – księgowych
- Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Sekretariatu – DS
- Samodzielne Stanowisko ds. Pracowniczych i Organizacyjnych – DK
- Pełnomocnik Dyrektora ds. inwestycji – PI
- Komórki Organizacyjne są tworzone i znoszone w drodze zarządzenia Dyrektora Ośrodka.
- Podstawowym kryterium wyodrębnienia komórki organizacyjnej jest jednorodność powierzonych jej zadań lub racjonalizacja procesu zarządzania.
- Komórki organizacyjne Ośrodka mogą posiadać strukturę wieloosobową (wydziały, wieloosobowe stanowiska) lub jednoosobową (samodzielnego stanowiska).
- Pracą Oddziału Terenowego kieruje Kierownik Oddziału Terenowego.
- Pracą Wydziałów kierują Naczelnicy.
- Dyrektor może wskazać w stosownym upoważnieniu osobę uprawnioną do koordynowania pracy Wieloosobowego Stanowiska.
- Samodzielne stanowiska pracy są tworzone dla wyodrębnienia zagadnień o szczególnym zakresie działania, nie pozwalającym z uwagi na ich charakter na włączenie do innej komórki organizacyjnej.
- Zakresy zadań poszczególnych pracowników zostają określone w niniejszym Regulaminie, ale również w umowach o pracę, indywidualnie określonych zakresach czynności oraz w aktach normatywnych, jeżeli zachodzi taka potrzeba.
Rozdział IV
Zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych.
§ 8.
Do zadań wspólnych wszystkich komórek organizacyjnych należą:
- Znajomość i przestrzeganie przepisów prawa, związanych z zajmowanym stanowiskiem lub wynikających z wykonywanych czynności służbowych.
- Rzetelne, sumienne i terminowe wykonywanie przydzielonych zadań oraz stosowanie się do poleceń przełożonych, jeśli dotyczą one pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
- Znajomość i przestrzeganie regulaminów i wewnętrznych aktów prawnych, określających porządek i organizację pracy w WORD w Bydgoszczy, zasad BHP oraz przepisów związanych z ochroną przeciwpożarową.
- Wykonywanie obowiązków w sposób bezpieczny, gospodarny i odpowiedzialny.
- Przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych oraz zachowanie tajemnicy związanej z wykonywaniem obowiązków służbowych.
- Dbanie o dobro i majątek Ośrodka, właściwe użytkowanie i chronienie jego mienia.
- Zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić na szkodę pracodawcę.
- Przestrzeganie zasad współżycia społecznego, kultura i życzliwość w kontaktach z klientami, współpracownikami i zwierzchnikami.
- Współdziałanie i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka, a także z podmiotami zewnętrznymi, instytucjami i urzędami, z zachowaniem drogi służbowej.
- Dbanie o prawidłową organizację pracy własnej, inicjowanie działań modernizacyjnych i usprawniających w zakresie organizacji pracy, informowanie przełożonych o trudnościach w wykonywaniu powierzonych obowiązków.
§ 9.
- Do zadań wspólnych Naczelników Wydziałów i Kierownika Oddziału Terenowego należą:
- Organizowanie, nadzorowanie oraz kontrolowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
- Podział zadań pomiędzy pracowników oraz kontrola efektów pracy.
- Podejmowanie działań w zakresie zapewnienia skutecznej i adekwatnej kontroli zarządczej w Ośrodku.
- Koordynowanie pracy oraz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi.
- Merytoryczna ocena opracowań i pism przedkładanych do podpisu Dyrektora Ośrodka.
- Podpisywanie korespondencji dotyczącej kompetencji Wydziału lub Oddziału Terenowego, niezastrzeżonej dla Dyrektora lub Zastępcy Dyrektora.
- Planowanie kosztów związanych z funkcjonowaniem komórki.
- Podnoszenie kwalifikacji własnych i podległych pracowników.
- Przestrzeganie i nadzorowanie w zakresie przestrzegania przez podległych pracowników tajemnicy związanej z wykonywaniem obowiązków służbowych oraz wynikającej z prawa powszechnie obowiązującego z zakresu ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych.
- Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy przez podległych pracowników.
- Wnioskowanie w sprawie nagród i kar dla podległych pracowników.
- W stosunku do podległych pracowników – wykonywanie obowiązków ciążących na osobach kierujących pracownikami, wynikających z przepisów bhp, w szczególności art. 212 Kodeksu pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
- Odpowiedzialność i gospodarowanie powierzonym mieniem.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń wydawanych przez Dyrektora Ośrodka w zakresie dotyczącym komórki organizacyjnej oraz ich bieżąca aktualizacja.
- Naczelnicy Wydziałów koordynują całokształt zagadnień związanych z realizacją zadań podległych pionów oraz współpracują z Kierownikiem Oddziału Terenowego w zakresie realizacji przedmiotowych zadań w Oddziale Terenowym.
§ 10.
- Do zadań Kierownika Oddziału Terenowego należą:
- Zapewnienie właściwej organizacji pracy i funkcjonowania Oddziału Terenowego.
- Realizowanie zadań statutowych i planów Ośrodka w zakresie określonym przepisami prawa i przez Dyrektora WORD.
- Koordynowanie pracy i przydzielanie zadań wszystkim komórkom organizacyjnym i stanowiskom pracy w Oddziale, zgodnie z ich zakresem zadań, kompetencji i odpowiedzialności.
- Sprawowanie nadzoru oraz bieżącej kontroli nad realizacją zadań i przestrzeganiem prawa przez wszystkie komórki organizacyjne i pracowników Oddziału.
- Kierowanie i całkowity nadzór nad obsługą techniczną Oddziału.
- Współpracowanie w zakresie nadzoru merytorycznego nad pracą egzaminatorów z Zastępcą Dyrektora oraz Egzaminatorami Nadzorującymi.
- Sprawowanie nadzoru nad mieniem Oddziału.
- Ścisła współpraca z Dyrektorem WORD w zakresie funkcjonowania Oddziału.
- Reprezentowanie Oddziału na zewnątrz w granicach określonych przez Dyrektora WORD.
- Zabezpieczenie Ośrodka w materiały biurowe lub inne niezbędne do funkcjonowania jednostki oraz ich przechowywanie, wydawanie i ewidencjonowanie.
- Współpraca z pracownikami ds. technicznych i informatycznych w zakresie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury technicznej, informatycznej i telekomunikacyjnej Oddziału.
- Współpraca z Naczelnikiem Wydziału Szkoleń i BRD przy organizacji zadań i działań z zakresu BRD.
- Kierownik Oddziału Terenowego jest przełożonym wszystkich pracowników, których miejscem wykonywania pracy jest Oddział Terenowy WORD w Inowrocławiu. Kierownik sprawuje nadzór organizacyjny i merytoryczny, przy czym nadzór merytoryczny nad pracą egzaminatorów sprawuje w porozumieniu z Zastępcą Dyrektora, Naczelnikiem Wydziału Egzaminowania oraz Egzaminatorem Nadzorującym, a w kwestiach bieżącej koordynacji pracy egzaminatorów, planowania i rozliczania czasu pracy egzaminatorów, z Naczelnikiem Wydziału Obsługi Klienta-Koordynatorem.
§ 11.
- Do zadań Głównego Księgowego należą:
- Prowadzenie rachunkowości Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób umożliwiający należyte zarządzanie Ośrodkiem i zapewniający możliwość prawidłowego i terminowego ustalania:
- stanu poszczególnych składników aktywów i pasywów oraz ich zmian,
- poniesionych kosztów, osiągniętych przychodów, strat i zysków nadzwyczajnych oraz wyniku finansowego,
- danych niezbędnych do rozliczenia osób odpowiedzialnych za majątek Ośrodka oraz do funkcjonowania wewnętrznego systemu informacji kierowniczej i sporządzania sprawozdań finansowych,
- Prowadzenie gospodarki finansowej Ośrodka w sposób zapewniający terminowe egzekwowanie należności i regulowanie zobowiązań, należytą ochronę środków pieniężnych, prawidłowe dysponowanie środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych oraz właściwe korzystanie z kredytów bankowych,
- Opracowywanie rocznego planu finansowego Ośrodka oraz sprawozdania z jego wykonania,
- Terminowa realizacja sprawozdawczości ekonomiczno-finansowej działalności gospodarczej Ośrodka,
- Nadzór nad prowadzeniem obsługi kasowej Ośrodka,
- Nadzór wszystkich aspektów zarządzania finansami i księgowością,
- Analizowanie i ocena aktualnych wyników finansowych oraz ich porównywanie z zamierzonymi celami,
- Wprowadzanie niezbędnych zmian w planie kont i polityce rachunkowości,
- Kontrola nad dekretowaniem i wprowadzaniem danych do systemu księgowego,
- Obliczanie podatku, VAT, CIT, PFRON oraz sporządzanie deklaracji,
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych,
- Nadzór nad dokonywaniem terminowych płatności wobec urzędów skarbowych, dostawców, firm usługowych i innych instytucji,
- Przygotowywanie projektów zarządzeń wydawanych przez Dyrektora Ośrodka w zakresie dotyczącym stanowiska oraz ich bieżąca aktualizacja.
- Prowadzenie rachunkowości Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób umożliwiający należyte zarządzanie Ośrodkiem i zapewniający możliwość prawidłowego i terminowego ustalania:
- Główny Księgowy sprawuje nadzór merytoryczny i organizacyjny nad pracą Wieloosobowego Stanowiska ds. Finansowo-Księgowych.
§ 12.
Do zadań dodatkowych Naczelnika Wydziału Szkoleń i BRD należą kwestie związane z promocją i marketingiem, w szczególności:
- Podejmowanie i realizacja przedsięwzięć w zakresie promocji,
- Budowanie strategii i wdrażanie promocji Ośrodka,
- Dokonywanie ustaleń odnośnie polityki marketingu medialnego oraz w innych formach,
- Kontakty z mediami w zakresie uzgodnionym z Dyrektorem,
- Gromadzenie aktualnych ofert materiałów promocyjnych, reklamowych, marketingowych, przygotowywanie zestawień i rekomendacji cenowych,
- Zamawianie materiałów promocyjnych,
- Prowadzenie strony internetowej WORD.
§ 13.
Naczelnik Wydziału Egzaminowania realizuje dodatkowo zadania Egzaminatora Nadzorującego w stosunku do wszystkich egzaminatorów zatrudnionych w WORD Bydgoszcz, co oznacza:
- Nadzór nad prawidłowością przebiegu całego procesu egzaminowania w tym warunków i trybu przeprowadzania egzaminów,
- Dokonywanie bieżących i okresowych kontroli oraz ocen pracy egzaminatorów,
- Kontrola dokumentacji egzaminacyjnej,
- Załatwianie spraw w tym udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na wnioski i zastrzeżenia osób, które przystąpiły do egzaminu co do jego przebiegu i oceny egzaminu,
- Przeprowadzanie egzaminów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz kierujących pojazdami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Prowadzenie rejestru skarg oraz przygotowywanie dokumentacji do Urzędu Marszałkowskiego.
§ 14.
- Naczelnik Wydziału Obsługi Klienta realizuje dodatkowo zadania Koordynatora w stosunku do wszystkich Egzaminatorów zatrudnionych w WORD w Bydgoszczy i Oddziale Terenowym WORD w Inowrocławiu, poprzez:
- Opracowywanie planów egzaminów i dokonywanie obsady grup egzaminacyjnych,
- Przydział egzaminatorów wg kategorii posiadanych przez nich uprawnień i harmonogramu pracy,
- Rozdział dokumentów związanych z egzaminem dla poszczególnych egzaminatorów w dniu egzaminu,
- Bieżąca koordynacja pracy egzaminatorów,
- Planowanie i rozliczanie czasu pracy egzaminatorów,
- Sprawdzanie i akceptowanie sporządzonych po egzaminie protokołów egzaminacyjnych.
- W kwestiach bieżącej koordynacji pracy, planowania i rozliczania czasu pracy egzaminatorów, Koordynator współpracuje z Naczelnikiem Wydziału Egzaminowania oraz Kierownikiem Oddziału Terenowego.
§ 15.
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych należy:
- Prowadzenie i koordynacja całokształtu spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym oraz bezpieczeństwem państwa, w szczególności:
- Sporządzanie, prowadzenie, rejestracja i aktualizacja dokumentacji w zakresie obrony i obrony cywilnej,
- Doskonalenie procedur zarządzania i reagowania kryzysowego oraz obrony cywilnej w ramach prowadzonych szkoleń,
- Opracowywanie planów działania i zarządzeń Dyrektora w sprawie ustalenia zamierzeń i zadań w zakresie obrony i obrony cywilnej,
- Opracowywanie instrukcji alarmowych postępowania w przypadku zagrożenia działaniem terrorystycznym i bioterrorystycznym, instrukcji punktu alarmowego,
- Szkolenie kadry kierowniczej i pracowników z wprowadzanych i aktualizowanych dokumentów i instrukcji,
- Opracowywanie planów i sprawozdań.
- W zakresie realizowanym przez Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
- Zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- Opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie jego realizacji,
- Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 4 ustawy z dnia z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U.2016.1167),
- Nadzór nad ochroną systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
- Opracowywanie i przedstawianie Dyrektorowi Ośrodka propozycji wykazu stanowisk pracy, z którymi może łączyć się dostęp do informacji niejawnych odrębnie dla każdej klauzuli tajności,
- W zakresie realizacji zadań współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa, informując na bieżąco Dyrektora Ośrodka o przebiegu tej współpracy,
- Prowadzenie kancelarii tajnej.
§ 16.
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Ośrodka, a w szczególności:
- Udzielanie porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
- Sporządzanie opinii prawnych,
- Udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Ośrodka,
- Opiniowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz zawieranych umów,
- Występowanie w charakterze pełnomocnika Ośrodka w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi.
§ 17.
- Do zadań Oddziału Terenowego należy wykonywanie czynności określonych w Statucie WORD, w szczególności przeprowadzanie egzaminów państwowych sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz kierujących pojazdami i innych zadań z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Pracą Oddziału kieruje Kierownik Oddziału Terenowego.
- Oddział tworzą następujące komórki organizacyjne:
- Kierownik Oddziału
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Egzaminowania
- Egzaminator Nadzorujący
- Egzaminatorzy
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Obsługi Klienta
- Stanowisko ds. Techniczno-Gospodarczych
- Zadania pracowników Wieloosobowego Stanowiska ds. Egzaminowania oraz Wieloosobowego Stanowiska ds. Obsługi Klienta określone zostały odpowiednio w § 19 i 18 Regulaminu.
- Do zadań Stanowiska ds. Techniczno-Gospodarczych należy w szczególności:
- Dbanie o czystość i porządek na terenie zewnętrznym WORD w Inowrocławiu,
- Wykonywanie drobnych napraw i konserwacji,
- Obsługa codzienna pojazdów egzaminacyjnych, np.: tankowanie, mycie,
- Zabezpieczenie odpowiedniej ilości sprawnych technicznie pojazdów do egzaminowania,
- Zabezpieczenie Ośrodka w części zamienne, akcesoria i materiały eksploatacyjne,
- Zabezpieczenie, sprawdzenie i przygotowanie urządzeń do przeprowadzania egzaminów na kat. A.
§ 18.
- Do zadań Wydziału Obsługi Klienta należy w szczególności:
- Przyjmowanie i sprawdzanie dokumentów od osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi lub podlegających sprawdzeniu kwalifikacji, wyznaczanie wg kolejności zgłoszeń terminu egzaminu oraz wystawianie w tym zakresie zaświadczeń o zakwalifikowaniu na egzamin,
- Ewidencjonowanie przy pomocy informatycznych środków technicznych danych osobowych osób przystępujących do egzaminów,
- Wysyłanie sprawdzonych i rozliczonych dokumentów osób ewidencjonowanych w Ośrodku do organów wydających uprawnienia do kierowania pojazdami,
- Przygotowywanie i sprawdzanie list osób zakwalifikowanych na egzamin oraz protokołów egzaminacyjnych,
- Archiwizowanie prowadzonej dokumentacji,
- Współpraca z GK w zakresie rozliczeń opłat za egzaminy.
- Pracą Wydziału Obsługi Klienta kieruje Naczelnik Wydziału. Naczelnik współpracuje z Kierownikiem Oddziału Terenowego w zakresie funkcjonowania Wieloosobowego stanowiska ds. obsługi klienta w Oddziale Terenowym.
§ 19.
- Do zadań Wydziału Egzaminowania należy przeprowadzanie egzaminów państwowych sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz kierujących pojazdami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Pracą Wydziału kieruje Naczelnik Wydziału. Naczelnik sprawuje także nadzór merytoryczny nad pracą Egzaminatorów w Oddziale Terenowym.
- Dyrektor wyznacza Egzaminatorów Nadzorujących w Ośrodku w Bydgoszczy i Oddziale Terenowym w Inowrocławiu.
- Wydział tworzą następujące komórki organizacyjne:
- Naczelnik Wydziału
- Egzaminatorzy
- Do zadań Egzaminatora Nadzorującego należą w szczególności:
- Nadzór nad prawidłowością przebiegu całego procesu egzaminowania w tym warunków i trybu przeprowadzania egzaminów,
- Dokonywanie bieżących i okresowych kontroli oraz ocen pracy egzaminatorów,
- Kontrola dokumentacji egzaminacyjnej,
- Załatwianie spraw w tym udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi na wnioski i zastrzeżenia osób, które przystąpiły do egzaminu co do jego przebiegu i oceny egzaminu,
- Przeprowadzanie egzaminów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz kierujących pojazdami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Do zadań Egzaminatorów należą w szczególności:
- Przeprowadzanie egzaminów sprawdzających kwalifikacje osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami oraz kierujących pojazdami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- Realizacja innych zadań wyznaczonych przez Dyrektora Ośrodka bez względu na posiadane uprawnienia lub pełnione funkcje, a dotyczące zakresu działania WORD i spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
§ 20.
- Do zadań Wydziału Szkoleń i BRD należą w szczególności:
- Organizowanie szkoleń i kursów.
- Współpraca z Powiatowymi Urzędami Pracy w zakresie prowadzenia szkoleń,
- Przygotowywanie wymaganych informacji, planów i sprawozdań dla Marszałka Województwa,
- Przygotowywanie informacji do Centralnej Ewidencji Kierowców,
- Organizowanie imprez związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego,
- Współpraca ze szkołami, administracją, mediami, organizacjami i innymi podmiotami działającymi na rzecz BRD,
- Zapewnienie konsultacji psychologicznych osobom przystępującym do egzaminu na prawo jazdy,
- Współpraca z ośrodkami upoważnionymi do prowadzenia szkolenia kandydatów na kierowców i kierowców,
- Organizacja i nadzór nad prowadzeniem szkoleń dla egzaminatorów,
- Organizacja i nadzór nad prowadzeniem szkoleń dozwolonych Statutem Ośrodka.
- Pracą Wydziału Szkoleń i BRD kieruje Naczelnik Wydziału.
- Wydział tworzą następujące komórki organizacyjne:
- Stanowisko ds. BRD
- Stanowisko ds. Szkoleń
- Psycholog.
- Do zadań Psychologa należą w szczególności:
- Udzielanie porad, prowadzenie rozmów indywidualnych, terapii grupowych,
- Współpraca z klientami, w szczególności w zakresie obniżania napięć,
- Współpraca z egzaminatorami, w szczególności w zakresie obniżania stresu,
- Prowadzenie szkoleń.
§ 21.
- Do zadań Wydziału Administracyjno-Gospodarczego należą w szczególności:
- Przygotowanie oraz prowadzenie dokumentacji i ewidencji dotyczącej zawieranych przez Ośrodek umów np. dzierżawy, najmu, wykonywanych inwestycji lub prac remontowych,
- Zabezpieczenie odpowiedniej ilości sprawnych technicznie pojazdów egzaminacyjnych,
- Przygotowanie i obsługa placów manewrowych,
- Zaopatrywanie Ośrodka w części zamienne, akcesoria i materiały eksploatacyjne dla pojazdów egzaminacyjnych i ich ewidencjonowanie, a także w inne materiały niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania,
- Zaopatrywanie Ośrodka w środki trwałe i niskocenne składniki majątkowe,
- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją, ubezpieczeniem pojazdów, przeglądami technicznymi oraz likwidacja szkód komunikacyjnych i majątkowych,
- Przygotowanie i wyposażenie sal szkoleniowych,
- Zapewnienie niezbędnej konserwacji, przeglądów okresowych, napraw sprzętu poprzez własne usługi w ramach posiadanych uprawnień oraz poprzez zabezpieczenie usług wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
- Przygotowywanie analiz, opracowań, sprawozdań
- Zapewnienie utrzymania porządku i czystości w budynku i na terenie Ośrodka,
- Prowadzenie całokształtu spraw dotyczących inwestycji i remontów, zapewnienie nadzoru inwestorskiego,
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem obiektów budowlanych, w szczególności przestrzeganie obowiązujących terminów przeglądów i kontroli wymaganych przepisami prawa budowlanego oraz przechowywanie dokumentów z tych kontroli,
- Zapewnienie ochrony obiektu,
- Nadzór nad infrastrukturą,
- Prowadzenie i nadzorowanie zbiorów archiwów Ośrodka,
- Planowanie i realizacja prac w zakresie utrzymania i doskonalenia systemu zarządzania jakością i SPZK,
- Nadzorowanie dokumentacji systemowej i zapewnienie dostępu do niej personelowi objętemu systemem,
- Określanie trybu realizacji zamówień zgodnie z ustawą Prawo Zamówień publicznych,
- Przeprowadzenie procedury realizacji zamówień zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych,
- Prowadzenie, gromadzenie i przechowywanie niezbędnej dokumentacji związanej z przeprowadzonymi przetargami,
- Administrowanie umowami będącymi efektem udzielenia zamówienia publicznego oraz gromadzenie dokumentacji dotyczącej zamówień publicznych.
- Pracami Wydziału Administracyjno-Gospodarczego kieruje Naczelnik Wydziału.
- Wydział tworzą następujące komórki organizacyjne:
- Stanowisko ds. Administracyjnych
- Stanowisko ds. Zamówień Publicznych i Systemu Zarządzania Jakością
- Stanowisko ds. Techniczno-Gospodarczych
§ 22.
- Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Informatyki i Telekomunikacji należą:
- Przeprowadzanie bieżących analiz i badań zleconych przez Dyrektora Ośrodka,
- Przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe,
- Informowanie Dyrektora WORD o wykryciu naruszeń w systemie zabezpieczeń lub podejrzeniu naruszenia oraz podejmowanie odpowiednich działań,
- Nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych,
- Nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe,
- Nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych,
- Monitorowanie funkcjonowania zabezpieczeń wdrożonych w celu ochrony danych osobowych,
- Nadzór nad prowadzeniem wymaganej dokumentacji,
- Wdrożenie szkoleń z zakresu przepisów dotyczących ochrony danych oraz stosowania środków technicznych i organizacyjnych przy przetwarzaniu danych w systemach informatycznych,
- Organizowanie i konfigurowanie zasobów oraz usług sieciowych,
- Konfigurowanie serwerów i stacji roboczych oraz urządzeń i programów niezbędnych do realizowania usług sieciowych oraz utrzymania ciągłości pracy systemów ośrodka egzaminowania,
- Ustanawianie i utrzymywanie sieciowego systemu zabezpieczeń,
- Tworzenie zapasowych kopii danych oraz odtwarzania tych danych,
- Nadzorowanie uprawnień i dostępu użytkowników do sieci,
- Przygotowywanie specyfikacji technicznych zakupów urządzeń komputerowych, sieciowych i serwerowych oraz oprogramowania,
- Tworzenie, utrzymywanie i uaktualnianie portali WWW,
- Wsparcie w przygotowywaniu projektów graficznych, multimedialnych, imprez masowych itp.,
- Wdrażanie nowych rozwiązań i technologii,
- Szkolenia pracowników w zakresie obsługi sprzętu komputerowego oraz oprogramowania,
- Obsługa informatyczna środków technicznych,
- Wdrażanie środków informatycznych w Ośrodku,
- Współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie oprogramowania dotyczącego systemu egzaminowania i ewidencji kandydatów na kierowców i kierowców,
- Konserwacja i nadzór nad eksploatacją sprzętu informatycznego znajdującego się w Ośrodku, w tym w pojazdach egzaminacyjnych.
- Przygotowywanie projektów zarządzeń wydawanych przez Dyrektora Ośrodka w zakresie dotyczącym stanowiska oraz ich bieżąca aktualizacja.
- Pracą Wieloosobowego Stanowiska ds. Informatyki i Telekomunikacji kieruje pracownik upoważniony do koordynowania pracy komórki przez Dyrektora Ośrodka.
- Wieloosobowe stanowisko tworzą:
- Administrator (ABI, ASI),
- Stanowisko ds. techniczno – informatycznych.
-
- Do zadań Inspektora ochrony danych należy:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy niniejszego rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- współpraca z organem nadzorczym;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
- szkolenie personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania;
- współpraca z osobami, których dane przetwarza administrator oraz organem nadzorczym czyli PUODO.
- Inspektor ochrony danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.
- Do zadań Inspektora ochrony danych należy:
§ 23.
- Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Finansowo - Księgowych należą:
- Prowadzenie rachunkowości Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Naliczanie wynagrodzeń pracownikom i zleceniobiorcom, sporządzanie dokumentacji płacowej i rozliczanie z budżetem,
- Realizacja sprawozdawczości ekonomiczno – finansowej,
- Obsługa kasowa Ośrodka,
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i niskocennych składników majątkowych,
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami osobowymi,
- Przygotowywanie raportów, sprawozdań finansowych, GUS i innych.
- Pracą Wieloosobowego Stanowiska ds. Finansowo-Księgowych kieruje Główny Księgowy.
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Finansowo-Księgowych tworzą:
- Stanowisko ds. Księgowości
- Stanowisko ds. ekonomiczno – księgowych.
§ 24.
- Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Obsługi Sekretariatu należą:
- Organizowanie prawidłowej i sprawnej pracy sekretariatu,
- Prowadzenie ewidencji korespondencji i obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- Przygotowywanie pism na polecenie Dyrektora,
- Wystawianie poleceń wyjazdów służbowych i ich ewidencjonowanie,
- Przygotowywanie spotkań i narad,
- Prowadzenie rejestrów: kontroli zewnętrznych, zarządzeń Dyrektora WORD, pieczątek,
- Obsługiwanie służbowej skrzynki mailowej WORD, nadzorowanie prawidłowości obiegu korespondencji elektronicznej Ośrodka i archiwizacja poczty elektronicznej oraz plików,
- Rozdzielanie wg właściwości stanowionych w Ośrodku aktów normatywnych, pism i korespondencji,
- Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz jej rejestracja w systemie elektronicznym,
- Przygotowywanie projektów zarządzeń wydawanych przez Dyrektora Ośrodka w zakresie dotyczącym stanowiska oraz ich bieżąca aktualizacja,
- Prowadzenie punktu alarmowego.
§ 25.
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Pracowniczych i Organizacyjnych należą:
- Prowadzenie spraw dotyczących przyjmowania i zwalniania pracowników, prowadzenie akt, wydawanie zaświadczeń, legitymacji i dokonywanie wpisów do nich,
- Prowadzenie spraw związanych z działalnością socjalną,
- Prowadzenie spraw związanych z pracowników profilaktyczną opieką lekarską pracowników,
- Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników oraz odznaczeniami,
- Prowadzenie spraw dotyczących planowania i wykorzystania urlopów pracowniczych,
- Prowadzenie ewidencji obecności pracowników w pracy, ewidencjonowanie czasu pracy i nadzorowanie harmonogramów pracy,
- Przygotowywanie dokumentów uprawniających do nagród jubileuszowych pracowników,
- Przygotowywanie projektów zarządzeń wydawanych przez Dyrektora Ośrodka w zakresie dotyczącym stanowiska oraz ich bieżąca aktualizacja,
- Przechowywanie i ewidencjonowanie stanowionych w Ośrodku aktów normatywnych,
- Kontrola przestrzegania i realizacji w Ośrodku postanowień wynikających z aktów normatywnych.
§ 25a.
Do zadań Pełnomocnika Dyrektora ds. inwestycji należą:
- Przygotowanie niezbędnych materiałów do opracowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej poszczególnych zadań inwestycyjnych,
- Prowadzenie książek obiektów budowlanych,
- Nadzór nad prowadzeniem spraw dotyczących przeglądów stanu obiektów budowlanych Ośrodka w Bydgoszczy i Inowrocławiu, zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz przechowywanie dokumentów z tych kontroli,
- Inicjowanie, organizowanie i nadzór nad procesem przygotowania projektów dokumentacji dotyczącej wszelkiego rodzaju inwestycji budowlanych,
- Przygotowywanie analiz i studiów przedinwestycyjnych dla wybranych projektów planów inwestycyjnych,
- Przygotowywanie projektów dokumentacji w sprawach dotyczących wszelkiego rodzaju inwestycji budowlanych,
- Prowadzenie wszelkich spraw dotyczących inwestycji budowlanych WORD,
- Współpraca z biurami projektów, Inspektorem nadzoru inwestorskiego oraz innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej poszczególnych zadań inwestycyjnych,
- Uzyskiwanie stosownych pozwoleń, lub zgód na prowadzenie poszczególnych zada inwestycyjnych wymaganych przepisami prawa budowlanego i wydanych na jego podstawie przepisów wykonawczych,
- Opracowywanie harmonogramów rzeczowo – finansowych realizacji poszczególnych zadań inwestycyjnych wymaganych przepisami prawa,
- Przygotowywanie planów wydatków w zakresów wszelkich remontów budynków będących w posiadaniu WORD;
Rozdział V
Zasady podpisywania korespondencji i dokumentów Ośrodka.
§ 26.
Do wyłącznego podpisu Dyrektora zastrzega się:
- pisma do organu nadzorującego Ośrodek,
- pisma zawierające oświadczenia woli Ośrodka w zakresie rozporządzenia prawem lub zaciągnięcia zobowiązań,
- wewnętrzne akty prawne,
- programy działania Ośrodka,
- pisma dotyczące spraw osobowych pracowników,
- dokumenty finansowe, organizacyjne i płacowe,
- informacje dla środków masowego przekazu,
- pisma do innych Ośrodków Egzaminowania,
- pisma do organów wydających uprawnienia do kierowania pojazdami.
§ 27.
- Zastępca Dyrektora, Główny Księgowy, Kierownik Oddziału Terenowego podpisują pisma wynikające z realizacji zadań przez komórki podległe im bezpośrednio, z wyłączeniem pism zastrzeżonych do podpisu Dyrektora.
- Dyrektor może upoważnić pracownika do podpisywania korespondencji wychodzącej z Ośrodka, w zakresie wskazanym na upoważnieniu.
- Upoważnienie powinno być dla swej ważności udzielone na piśmie z dokładnym wskazaniem rodzaju objętych nim spraw. Odpis upoważnienia składa się do akt osobowych pracownika.
§ 28.
- Do kontaktów z przedstawicielami prasy i innych środków społecznego przekazu uprawniony jest wyłącznie Dyrektor Ośrodka i osoby przez niego wyznaczone.
- Osoby wyznaczone przez Dyrektora Ośrodka uprawnione są w szczególności do występowania w imieniu Ośrodka w środkach masowego przekazu, udzielania wywiadów, odpowiedzi na publikacje prasowe i inne, udzielania odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe, w zakresie określonym w pisemnym upoważnieniu.
- Informacje o wyznaczeniu osoby uprawnionej do kontaktów z przedstawicielami prasy i innych środków społecznego przekazu podana jest do wiadomości pracowników w formie pisemnego komunikatu.
- Nieprzestrzeganie przez pracowników Ośrodka nakazu, o którym mowa w ust. 1 stanowi naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych.
Rozdział VI
Organizacja działalności kontrolnej.
§ 29.
- Za zorganizowanie i prawidłowe działanie kontroli wewnętrznej, a także należyte wykorzystywanie wyników kontroli odpowiedzialny jest Dyrektor Ośrodka.
- Czynności kontrolne w zakresie swojego działania wykonują także: Zastępca Dyrektora, Kierownik Oddziału Terenowego, Egzaminatorzy Nadzorujący, Naczelnicy Wydziałów, Główny Księgowy, osoby wyznaczone do koordynowania pracy wieloosobowego stanowiska.
- Kontroli wewnętrznej podlegają komórki organizacyjne Ośrodka.
- Kontrolą wewnętrzną objęte są również zadania przydzielone zakresem zadań, odpowiedzialności i kompetencji.
§ 30.
Kontrola wewnętrzna jest sprawowana w postaci:
- kontroli bieżącej, polegającej na badaniu czynności w toku ich wykonywania w celu stwierdzenia, czy przebiegają one prawidłowo, w szczególności z punktu widzenia legalności i gospodarności; kontrola ta obejmuje również badania rzeczywistego stanu rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych oraz prawidłowości ich zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem, uszkodzeniem i innymi szkodami,
- kontroli wynikowej, obejmującej badanie stanu faktycznego i dokumentów odzwierciedlających czynności już dokonane.
§ 31.
W razie ujawnienia w toku kontroli czynu mającego cechy przestępstwa, kontrolujący niezwłocznie zawiadamia o tym na piśmie Dyrektora Ośrodka, jak również zabezpiecza dokumenty i przedmioty stanowiące dowód przestępstwa.
§ 32.
Kontrolujący podlega wyłączeniu od udziału w kontroli, jeżeli wyniki mogą dotyczyć jego praw lub obowiązków albo praw i obowiązków małżonka, krewnych i powinowatych bądź związanych z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, a także innych osób bliskich.
§ 33.
Pracownicy Ośrodka są zobowiązani do udzielania kontrolującemu niezbędnych wyjaśnień i pomocy oraz udostępniania dokumentów.
§ 34.
- O wynikach kontroli należy każdorazowo informować na piśmie Dyrektora Ośrodka.
- Kontrola obejmuje również pomoc i instruktaż.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe.
§ 35.
- Dyrektor może powierzyć realizację zadań określonych dla danego stanowiska pracownikowi zatrudnionemu na innym stanowisku.
- Decyzję o utworzeniu stanowiska określonego w regulaminie podejmuje Dyrektor Ośrodka.
§ 36.
- Niniejszy Regulamin dotyczy wszystkich pracowników Ośrodka.
- Regulamin ma charakter aktu wewnętrznego.
- Wątpliwości powstałe na tle interpretacji Regulaminu wyjaśnia Dyrektor.
- Zmian w Regulaminie dokonuje Dyrektor poprzez Zarządzenia.
- Nieprzestrzeganie postanowień regulaminu stanowi naruszenie obowiązków służbowych i pociąga za sobą odpowiedzialność przewidzianą przepisami Kodeksu Pracy.
- W sprawach nie objętych Regulaminem Organizacyjnym decyduje Dyrektor Ośrodka.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Bydgoszczy |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Marcin Słomiński |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-06-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marcin Słomiński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-06-06 11:41:21 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-06-06 12:28:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-01-09 12:40:52 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6157 raz(y) |